زاخارووا: توافق بین روسیه و کره شمالی به‌زودی اجرایی می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «معاهده مشارکت راهبردی همه‌جانبه بین مسکو و پیونگ یانگ پس از تبادل بین طرفین اجرایی خواهد شد.»

به گزارش مشرق، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «امضای این سند به طور طبیعی ناشی از روابط قدیمی و دوستی برادرانه و همکاری همه جانبه ۲ کشور است که به سطحی که تاکنون دیده نشده است، رسیده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «مبادله اسناد تصویب شده آخرین مرحله از روند تایید خواهد بود. این زمانی است که معاهده روسیه و کره شمالی اثر قانونی خواهد داشت. مدت این معاهده برای مدت نامحدودی است.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این معاهده حاوی اصول اساسی برای توسعه بیشتر روابط روسیه و کره شمالی با هدف تقویت مشارکت و همکاری راهبردی در طیف گسترده‌ای از موضوعات است که دو کشور آن را به عنوان اولویت می‌بینند و همچنین برای ایجاد یک سیستم بین المللی عادلانه در نظر گرفته می‌شود.

این دیپلمات روسی همچنین ادامه داد: «قابل توجه است که این سند ماهیت غیر تقابلی و تدافعی دارد، زیرا علیه منافع کشورهای ثالث نیست، بلکه برای حفظ ثبات در شمال شرق آسیا است.»

دومای روسیه این سند را ۲۴ اکتبر تایید کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس